10.4.10

4.Päev

Hotell Songeas

Neljandat päeva alustasime Songea linnast, kus ööbisime täitsa korralikus hotellis.Kogu kesklinna osa nägi välja veidi teistmoodi, kui tavalised "linnad", mis on äravahetamiseni sarnased.Ilmselt mängib oma osa vääriskivide kaevandamine, millega Songea ja Tunduru kandis tegeletakse.Samuti oli palju hoolitsetum asula Mbinga, millest läbi sõitsime.Asus mägisel maal, aga enamus mäekülgi oli haritud põldudeks.Paistis olevat viljakas maa, sest majad olid paljud ilusad ja ümbrused korrastatud, järelikult jäi inimestel aega ja silma rohkemaks, kui ainult söögiks.Sellist pilti "maisipiirkondades" eriti ei märka.Mbingas oli 10 aastat tagasi valminud suur kirik, sakslaste abiga.Ehituskvaliteet oli suurepärane.
Kirik Mbingas

Tee keerutas mööda mäenõlvu ja oli kohati libe.Eemalt hakkas paistma Njassa järv või Malawi järv, kuidas kusagil kirjutatakse.Meie reisisihiks oli Mbamba-Bay.LonelyPlaneti soovitatud kohast Järve kaldal tuli Aadu kiiresti välja, ja ütles, et siia me ei taha ju jääda, ehki veel uut kohta polnud teada.No küsisime kohalike käest uue öömaja järele ja need juhatasid meid mingi jalgraja peale, mis viis ülesse mäkke.Korduvale küsimusele, kas autoga saab ülesse, vastati ikka jaatavalt.Nii me siis proovisime.Ühel pildil oleme küll kõhklevad, et kumb haru hotelli viib ja kas ikka auto mahub ära.Mahtus ja hotell oli väga hea.See oli sama Mbinga katoliku koguduse nunnade poolt peetav külalistemaja.Teiselt korruselt paistis järv ja üle järve 60km eemal Malawi mägine kallas.Kuna teed on kehvad ja eriti vihmaperioodil, siis nende linnadega peetakse ühendust laevadega.

Kumb rada valida, et hotelli saada?

Mbamba-Bay oli selline vaikne uinunud kohake, sest eks seal lõppes ka Tansaania.Veidi edasi on juba Mosambiik ja üle järve Malawi.Malawist tuuakse salakaubana suhkrut.Kindlasti veel midagi, aga seda meile ei räägitud.

Kohalikud kalamehed käivad kalal öösiti laternatega.Öösel hotellist oli hea üle järve vaadata, kus tulede rida läks.Paadid ikka ühest tüvest tehtud ja ümmargused, mitte laiaks venitatud nagu Eesti haabjas.Proovisin ühe sellise ära ka.Päris ebakindel tundus olema.Väike laine oli ka järvel.

Vedelesime terve pealelõuna ringi jalutades ja vaadates külaelu.Noored kutid haisesid alkoholi järele ja kutsusid meid ka kampa.Pakkusid jälle mingit kilepakis viina.No see meie jaoks enam miskit uut polnud ja läksime sõbralikult laiali.

Kuigi oli plaan jääda Mbamba-Bay sse terveks päevaks, muutsime plaane, sest seal polnud miskit teha.Hommikul alustasime tagasiteed, sest nagu GPS näitab, oli Mbamba-Bay meie reisi kaugeim punkt.Isiklikult mina pole kaugemal lõunas veel ka käinud.