14.11.09

Internet

Vaikus eetris tulenes ka sellest, et internet oli jalga lasknud ja võttis aega kui tagasi sai. Nüüd siis olemas. Paistab, et Markol sama asi, sest ka temapoolt pikalt vaikus siin ...
Kuid nüüd lootust näha ja kuulda mis toimub.

Kommentaariks tsiklijuttudele, et Imre ka täna ikka suutsi tsikliga oma jalga hullemaks teha. Seega on varustuse müüjatel klient olemas, ainuke asi, et varustuse müüad ei ole veel Aafrikasse jõudnud.

Vihmad kohal...!


Vihmaperiood kohal. Seega hakkab asi juba kuiva ilme asemel rõõmsamaks minema. Kuid tootmise mõttes muiduigi läheb maa alla...varsti ei pidavat kandma enam midagi, ehk mis anne sai tehtud 5 minutiga võtab nüüd tunni.

Kuid lilled juba õitsevad ja rõõmustavad.
Posted by Picasa

13.11.09

Liiklus Dar-is 2.





Liiklus Dar-is 1.





Veidke üle kuu on Dar-iga tutvutud. Liiklus on tihe ja punktist A punkti B jõudmine võib võtta päris palju aega. Minu rekord on vist 5km ots - 1.5h. Tavaline aeg 1h. Seega polnudki kõige hullem. Aga see muidugi peale tööd, kui kõik kuhugi minna tahavad.
Sisuliselt on siin vaja teada 3 asja:
1.Kuidas kaasliiklejatega suhelda. Selleks on sul auto signaal. Mida siis "jagatakse" kaasliiklejatega igasuguse kommunikatsiooni vajaduse tekkimisel. Lase mööda, ära keera mulle ette, mine mööda ja siis kui närv üle keeb - f**k o**. Seega lihtne.
2.Kui fooris põleb punane tuli, siis sealt võib läbi sõita, kui kedagi teist ristmikul ei takista!! Selge!
3.Shortcut - traffic moosis(loe:jam-is) seistes ja kohtumisele hilinedes, peab teadma, kust saab lõigata. Tavaliselt pole shortcutid kõige siledamad teed aga seal sa liigud vähemalt edasi. Ja neid on muidugi sadu, seega vaja veel palju õppida.

Lisasin siia mõned pildid, mida jooksvalt autost olen teinud. Nagu näha, kõiki asju saab transportida ja võimalikult väikse masinaga.

P.S. Pöörake tähelepanu punasele registrinumbrile. Punast värvi numbrid kuuluvad nimelt abiorganisatsioonidele ja peaks olema korrektsed institutsioonid. See numbrivärk kahandab veidike seda arvamust või siis on juht lihtsalt enda autole "head" numbrid paigaldanud.

Inventuur DAR-i yardis!



Oktoobri lõpus toimus siis igakuine inventuur. Minu osalemine sellisel üritusel esmakordne. Algaja värk - küsisin kogueag lolle küsimusi:
1. Kuidas on võimalik m3 leotud materjalile määrata, kui kõiki laudu üle ei mõõdeta?? Vastus - mõõdame 15 lauda virnas ära ja arvutame kesmise. Ok, Aadu arvates vastus/tegevus 80% õige.
2.Siis oli vaja teada, kui kaua kogu yardi inventuur aega võtab? Vastus - 2päeva. Tegelik tulemus 10päeva. Siiani ei ole veel aru saanud, kuidas nad muidu 2 päevaga on hakkama saanud. Kui teada saan, siis saate Teie ka teada.
3. Järg eelmisele küsimusele - millal siis kogu yard üle loetakse. Vastus - aastas korra ja aega pidi see võtma 10päeva. No saab näha, detsembri lõpp ei ole kaugel.
4.Kuna igas yardis tekib mingi hulk "bad timberit", siis lootsin, et selle kohta on iga kuu tehtud eraldi arvestus - oh mind blondi, ei olnud. Nüüd siis tehti ja selgus, et numbrid päris suured.

Peale inventuuri tegime meestega mõned järeldused ja otsustasime laudu hakata laduma, nii et neid oleks võimalik lugeda üles ja kõrvale ja siis nende korrutis. Siiamaani on lauad laotud suhteliselt lohakalt ja selline lugemine võimatu. Järgmise inventuuri peaks ehk 3pv siis ära tegema. Vaatame.


Kuidas jalgu murdvad tsiklid saeveskisse jõudsid?




Veidke lisa Imre eelmisele postitusele. Nimelt tsiklite ostmine ei käi siin väga lihtsalt. Isegi, kui sobivad isendid olemas, siis kogu protseduur alates nende leidmisest kuni veoka peale laadimiseni võttis natuke üle 1 kuu aega.
Ja ega need ei oleks Mafingasse tervelt kohale jõudnud, kui ma poleks, ise neid rekka peal kinnitamas olnud. Kohalike arusaam rataste kinnitamisest oleks viinud selleni, et Imre ja Aaduni oleksid võibolla jõdnud ainult tsiklite esi- ja tagarattad. Sest keegi ju ei arvesta, kui "heas" korras, siin maanteed on.
Piltidel näha tõstukid ja kinnituse tulemus:)

9.11.09

Honda XR 250

Hommikusöök poe ees.

Sai käidud jälle tsikeldamas.Sõitsime ikka nii palju kui võimalik, teedelt eemal ja üritasime otseteid tekitada.Kui vaja orgu läbida, siis tasub järgida jalgradu, sest need lähevad üle orgude põhjas voolavaid ojakesi ikkagi sellistest kohtadest, kus see võimalik on.Samas on vihmavesi uuristanud sinna omad käigud.Tee on võimatu.Paras turnimine.Vahel sõidad kõrvale, siis on rohi bensiinipaagini.Näha pole midagi.Vahel satud mõne kännu otsa, siis tuleb otsast peale alustada: käik välja, starterit, käik sisse ja jälle umbes edasi .Sõitsime üle mahajäetud vana maisipõllu.Vao otsas suri ratas välja, sest püüdsin hoida võimalikult väikest kiirust.Jalg aga vao otsas olevalt rattalt maha ei ulatunud.Tulemus oli külili maas.Jalg ratta all kinni ja valutas.Järeldus, et tuleb aeglaselt sõita, aga kiiresti osta kaitsmed, saapad ja korralik kiiver.No ootasin seal , kuni Hans-Martin tuli ja ratta pealt ära tõstis.Ise ei tahtnud üritada, sest kui midagi katki on, siis parem mitte rohkem vigastada.Suur varvas koos päkaga on nüüd paistes ja sinine. Edasi sõites jõudsime mingisse külla.Elektrit seal pole.Tegime peatuse poe juures, et hommikusööki süüa.Ostsin juua ja paki küpsiseid.Siis tekkis minu kõrvale must ja tolmune tüdrukutirts.Ta küll midagi ei rääkinud, aga eks sõime selle küpsisepaki kahe peale ära.Mõtlesin, kas sõita edasi või jääda vihmavarju sinna poodi.Kolmas päev juba vihmaperiood, mis tähendab, et päeval sajab kõvasti. Otsustasime edasi sõita, sest tahtsime koju jõuda millalgi.Selleks ajaks olime sõitnud juba 2 tundi.Muidugisaime suurema vihmahoo mööda saadetud puu all kusagil teel.Hea, et kompass kaasas oli, muidu oleks tiirutanud ringi veelgi kauem.Siis hakkas paistma kaua oodatud ja otsitud asfalt tee Kuna vihm jätkus, olin läbimärg ja külmunud.Istun nüüd kodus kamina ees ja joon kuuma teed ja söön küüslauku "Welcome to Africa".Juba lõunast saadik sajab ja lõppu ei paista, õues 16 kraadi sooja ainult.Kuigi jah, lund siin pole, aga savised teed olid sama libedad nagu sulalumesed Eestimaa teed.Tekkis mõte, kas peaks piikidega naelkummid tooma.

Hans-Martin laskumas.Mina olin selleks ajaks juba ratta külili saanud ja aega oli pilti teha.