13.11.11

Reisi auto valik


Oleme siin isekeskis arutanud, et millise autoga peaks Aafrikas liiklema.Enamasti ikka sõidetakse mööda teid, olgu need siis millised on, aga enamasti on nad läbitavad.Mõnedesse rahvusparkidesse ei lastagi sisse kui sul pole 4x4 vedu, aga teedel on su oma asi kuidas kulged.
Aadu on arvanud, et ku läbi Aafrika sõita siis aitab täiega 4x4 sõiduautost.Kohalik vaste siin selleiseks on Toyota Mark II (midagi vana Camry sarnast)Ei mingit kallist ja rasket džiipi.Ja tegelikult on isegi see 4x4 liigne luksus.Teedel saab vabalt liigelda 2x4-ga.
Järgmiseks küsimuseks on, et kas elad autos või autost väljas.Kui autos, siis paistab tõesti Tarmo buss selleks sobivat.Ainult tagaveoline(tõsi , varustatud diferentsiaali lukuga) ja on jõudnud teisele poole ekvaatorit.Hea leida ööbimiskohta ja vihm ei tee "telki" märjaks.Tegelikult lubasingi kirjutada, et Tarmo bussi valik on parim Aafrikas reisimiseks.Asi oli nii, et pakkusin talle välja külastada Kimani jõel olevat vahvat juga, aga ma polnud ise ka kindel, kas ta sellega sinna ligi saab.Tee sinna pole mitte raske, aga ka mitte tee.Et võtta endalt vastutus, siis lubasingi kirjutada, et tema sõiduk on kohane, kui näen pilti koos bussi ja joaga.Õhtuks oli pilt Tarmo fotokas.No nüüd oligi minu kord: TÄIESTI SOBILIK SÕIDUK PIKKADEKS MATKADEKS.

2 comments:

  1. 4x4 on vaja vihmaperioodiks! Muidu tõesti ei ole vaja 4x4. Kuid märjal savil saab 4x4 vähe paremini sõitta...

    ReplyDelete
  2. Tegelikult on see "Millise autoga Aafrikasse?" väga paljude erinevate vastustega küsimus.

    Näiteks Eestist Tansaaniasse Aadule ja Imrele külla saab sõita suvalise autoga. Kogu tee on asfalt (kohati küll auklik), v.a Keenias kolmsada kilomeetrit Marsabiti tee (Moyale-Marsabit-Isiolo). Ja kuival ajal pole sellel teel häda midagi, tuleb rahulikult sõita, siis ei pudene auto laiali.

    Ja Imre poolt soovitatud Kimani joa juurde viis Aafrika mõistes "täiesti talutav tee". Kihutada loomulikult ei saanud.

    Väga-väga lühidalt oma auto valikust:
    Miks just see buss? Sest see buss oli juba olemas, olen sellega 2 korda varem Lääne-Aafrikas käinud. Ja Eestisse tagasi sõitnud. Sest see buss on lihtne ning elektroonika peaaegu puudub (ok, üks eelsüüteküünalde relee on), isegi roolivõimu ei ole.

    Sees magamisest. Bussis on diiselkütteseade, seega sai sees magada ka jaanuaris, kui väljas oli -5 kuni -15 kraadi. Hea oli kasutada ka Etioopias Simieni mägedes, kui väljas oli 0 kraadi. Jah, miinusega saab ka telgis magada, aga hommikul ärkamine on raske ja kuu aega järjest on ikka pikk aeg. Alles Jordaanias läks ilm normaalsemaks.

    Ööbimiskohta on lihtsam leida, suva kohas keset linna bensiinijaamas katusetelgiga naljalt ei ööbi.

    Ning võib-olla peaks üleüldse täpsustama, et millisesse piirkonda Aafrikas? Sest Aafrika on nii meeletult suur ja riigiti erinev, ning Lääne-Aafrikas läbi Mali kuni Benini ja Togoni saab sõita samuti suva masinaga (tehtud). Ja näiteks Kongos on piirkondi, mis on kaartidel kui peateed, aga tegelikult läbitavad ainult jalgrattaga.

    Ja mis ajaks? Kas kaheks nädalaks off-roadi sõitma või aastaks?

    Lõpetuseks võiks öelda, et küsimus "millise" autoga Aafrikasse jäi ikkagi vastamata.

    Millist ja kahe-millist autot pole vaja.

    Kunagi ma püüdsin ise erinevatelt Aafrikas reisinud inimestelt sama küsimust küsida ja vastus oli "It's not depend of the car". Ja siis ma ei saanud sellest hästi aru. Aga kuna vastaja oli ise läbinud diagonaalis Kongo DV (Lumumbashi-Kinshasa), siis tagantjärele mõeldes on tal õigus. Sest see auto küsimus ei ole üldse peamine.

    ReplyDelete